El Mundo De La Musica
بخون وقتی که خوندن معصیت داره. بخون با من، بیا تا من... نگو دیره
Acerca De Weblog


ROCK IS NOT DEAD
Novísmo Sujetos
Escritor
برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

 گیتار از جمله سازهایی است که امروزه به طور وسیعی در انواع موسیقی – از کلاسیک گرفته تا جز و راک- به کار می رود. انواع این ساز، با طنین صداهای منحصر به خود، طیف وسیعی از علاقمندان سبکهای موسیقی را ارضا می نماید که این موضوع گیتار را پر طرفدارترین ساز معاصر نموده است.

 

 

Classic guitar

گیتار کلاسیک که با اسامی  Nylon string acoustic guitar یا Classic guitar   شناخته شده است که از معروفترین و مرسوم ترین نوع گیتار در ایران است.ساختار گیتار کلاسیک از سه سیم نایلونی و سه سیم ابریشمی که با سیم پیچ فلزی پیچیده شده است تشکیل گردیده است. به همین دلیل طنین صدای آن نسبت به انواع دیگر نرم تر و لطیف تر بوده و به خاطر نوع سیمهای آن نوازندگی با آن و انگشت گذاری روی فرتها، نسبتاً راحت تر است. هر چند دسته (neck) گیتار کلاسیک از انواع دیگر پهن تر است و تکنیکهایی مثل باره گرفتن روی دسته آن نیاز به تمرین بیشتری دارد. دسته این ساز معمولاً (نه همیشه) دارای 12 فرت تا بدنه و 18 فرت تا سوراخ صدا است.

 

 

Cutaway guitar

طنین صدای این ساز (بسته به جنس بدنه و سیم ها) مناسب برای موسیقی کلاسیک، فلامنکو و بعضاً موسیقی پاپ است. بنابر این اگر علاقمند به نوازندگی به سبک کلاسیک یا فلامنکو هستید یا تصمیم دارید برای اولین بار گیتار یاد بگیرید، این نوع گیتار برای شما مناسب تر است. جنس صدای گیتار فلامنکو خشن تر و تیز تر است در حالیکه صدای گیتار کلاسیک آرام، شفاف و لطیف تر است. تفاوت صدای این دو گیتار (با وجود ظاهر و ساختار یکسان) در جنس چوب و سیم به کار رفته است. بدنه گیتار فلامنکو معمولاً از چوب اقاقیای کانادایی (Rosewood) و رویه آنها از چوب صنوبر (Spruce) است که باعث ایجاد صدایی کاملاً خشک و منحصر به فلامنکو می شود.

در نوعی از گیتارها موسوم به Cutaway بدنه دارای انحنائی در یک طرف است که به نوازنده اجازه می دهد تا از فرت های پایین برای اجرای ملودی استفاده نماید. این نوع گیتار کلاسیک در موسیقی پاپ و برخی اجراهای موسیقی جز به کار می رود و معمولاً دارای پیکاپ است.

 

 

Acoustic guitar

گیتار آکوستیک (Acoustic guitar) ظاهر این ساز شبیه به گیتار کلاسیک است. سیمهای این گیتار فلزی است و کاسه صدای آن بزرگتر می باشد. به همین دلیل صدای گیتار آکوستیک دارای یک زنگ خاص است و به دلیل همین طنین زنگدار بیشتر در آهنگهای بلوز، کانتری، فولک و راک به کار می رود (و شاید به همین دلیل این نوع گیتار در ایران طرفداران چندانی ندارد). اما اگر از طرفداران موسیقی بلوز، کانتری یا فولک هستید بهتر است این نوع گیتار را انتخاب کنید.

دسته گیتار آکوستیک نسبت به گیتار کلاسیک باریکتر است و سیمها به یکدیگر نزدیک ترند. لذا تکنیکهایی مثل باره گرفتن روی این ساز راحت تر است و حتی بعضاً تکنیکهایی روی این ساز قابل اجرا است که با گیتار کلاسیک امکان پذیر نیستند. مثلاً بعضی از نوازندگان آکوستیک، از انگشت شست دست چپ خود برای گرفتن سیمهای بالاتر استفاده می کنند. البته اجرای صحیح و شفاف نتها با این ساز قدرت بیشتری لازم دارد. چرا که سیمهای این ساز فلزی هستند و حتی در سازهای با اکشن پایین، نسبتاً به نیروی بیشتری برای نواختن نت یا بند کردن (Bending) احتیاج دارند.

جنس این نوع ساز، در انواع مرغوب از جنس Rosewood یا چوب افرا Maple است و دسته آن معمولاً دارای 14 فرت تا لبه بدنه و 20 فرت تا سوراخ صدا است. انواع پیکاپ دار این ساز نیز در بازار وجود دارد.

 

 

12 String Acoustic guitar

گیتار آکوستیک 12 سیم (12 String Acoustic guitar) این نوع گیتار کاملاً شبیه به گیتار آکوستیک است. با این تفاوت که دارای 12 سیم بوده، اما هر 2 سیم دارای یک کوک می باشند و با هم نواخته می شوند، لذا حجم صدای تولید شده آن بالاتر از آکوستیک است و به همین دلیل مناسب اجرای ریتم در موسیقی هستند و از آنها برای نواختن سولو استفاده نمی کنند. نواختن این نوع گیتار نیاز به قدرت زیاد و تمرین فراوان دارد.بهتر است هرگز این ساز را به عنوان ساز اول خود انتخاب نکنید.

 

 

Ovation Guitar

گیتار آوِیشن (Ovation Guitar) گیتار آوِیشن نسل جدیدی از گیتارآکوستیک است که کاسه صدای آن از جنس PVC می باشد و اولین بار در دهه 50 مدلهای نخست آن تولید شدند. گیتار آویشن دارای یک پیکاپ "پیزو" است و صدایی بین گیتار الکتریک و آکوستیک تولید می کند. اما صدای بدون پیکاپ آنها مشابه گیتار آکوستیک است. برخی از انواع آویشن ها به دلیل تغییراتی که در سوراخ صدای آنها ایجاد شده است، دارای ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی هستند.

این ساز بیشتر مناسب نوازندگان آکوستیکی است که در کنسرتهایشان با مشکل فیدبک (Feed Back) در صداهای بالای آمپلی فایر دست و پنجه نرم می کنند.

 

 

Dobro Resonator Guitar

دوبرو یا گیتار رزوناتور (Dobro- Resonator Guitar) در اواخر دهه 20 میلادی که گیتار به عنوان یکی از سازهای اصلی موسیقی بلوز مطرح شده بود، طیف جدیدی از درخواستها از سازندگان گیتار در آمریکا، مبنی بر ساخت نوعی از گیتار که صدای بلندتر و پر طنین تری داشته باشد و برای ضبط در استودیو های ابتدایی آن زمان مناسب باشد، آغاز شد.

برای اولین بار در سال 1920 گیتارهایی با بدنه آلومینیوم، با طراحی خاص سوراخهای صدا، ساخته و عرضه گردید که مورد توجه نوازندگان بلوز قرار گرفت. این گیتارها به "دوبرو" موسوم هستند و صدایی به اصطلاح "تودماغی" دارند. این ساز معمولاً با اسلاید (یک لوله فلزی یا شیشه ای که در یکی از انگشتان دست چپ نوازنده قرار می گیرد و نوازنده آن را روی سیم می لغزاند) نواخته می شود. این نوع گیتار تنها در برخی قطعات بلوز (به خصوص سبک دلتا بلوز) و بلوگرس (Blue grass) به کار می رود و در ایران بسیار بسیار به ندرت یافت می شوند.

 

گیتارهای الکتریک

در گیتارهای الکتریک، یک یا چند "پیکاپ" ارتعاش سیمها را به فرکانس صوتی تبدیل میکند و صوت حاصل توسط یک آمپلی فایر تقویت می شود.

فرکانس صوتی تولید شده توسط پیکاپ ها قابل تغییر و فیلتر شدن است. لذا با استفاده از افکت ها (مثل distortion یا fuzz یا overdrive یا پدال wah-wah) صدای خروجی از گیتار الکتریک قابل اصلاح به سلیقه نوازنده است. Distortion یا Overdrive باعث ایجاد صداهای خشن تر و به اصطلاح دندانه دار می شوند در حالی که بعضی افکت ها صدای شفاف یا Clean ‌دارند.

گیتارهای الکتریک انواع مختلفی دارند، اما میتوان آنها را به دو نوع کلّی تقسیم کرد.

 

 

 

Guitar Hollow Body

این دسته از گیتار ها دارای بدنه تو خالی هستند و اصولا به عنوان نسل اولیه گیتارهای الکتریک به حساب می آیند. کاسه صدای این سازها معمولاً دارای دو سوراخ f‌ شکل (مثل ویولون) هستند. بهترین و معروفترین مدل های این نوع گیتار Epiphone و Gibson مدل ES هستند. این دسته از گیتارهای الکتریک در قدیم، در انواع موسیقی بکار می رفته اند، اما امروزه از این ساز، بیشتر در موسیقی جز و بلوز استفاده می شود.

 

Solid Body Guitar : این دسته از گیتارها دارای بدنه تو پر هستند و در اصل کاسه تولید صدای آکوستیک ندارند. شناخته شده ترین و معروفترین انواع این گیتارها- از نظر ظاهر- به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

 

 

Stratocaster

این نوع گیتار الکتریک برای اولین بار در دهه 50 میلادی توسط "لئو فندر" ساخته شد. گیتارهای مدل استراتوکستر، معمولترین نوع گیتار الکتریک هستند و به دلیل ویژگیهای خاص خود در تمامی سبکهای موسیقی، از بلوز گرفته تا راک و حتی متال، مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین و شناخته شده ترین سازنده این نوع گیتار، فندر است و انواع این ساز را با امضاء بزرگترین نوازندگان استراتوکستر ( از Eric Clapton، Stevie Ray Vaughan و Mark Knopfler گرفته تا Jeff Beck و Yngwie Malmsteen) عرضه می نماید.

برای اولین بار Whammy Bar (دسته ای برای شل و سفت کردن پیچ سیمها یا در حین نوازندگی برای ویبراتو) روی خرک این نوع گیتار ها نصب شد. استراتوکستر ها دارای قابلیت نوازندگی فوق العاده ای هستند و نسبت به مدلهای دیگر، بسیار سبکترند و همه این عوامل باعث محبوبیت استراتوکستر ها است. بدنه این ساز از چوب توسکا (Alder) یا چوب درخت زبان گنجشک (Ash) و دسته از جنس اقاقیا یا Rosewood (دسته های تیره) یا افرا Maple (دسته های روشن) است و دارای سه پیکاپ single coil است.

بزرگترین نوازندگان استراتوکستر عبارتند از: جیمی هندریکس، اریک کلپتون، جف بک، مارک نافلر، دیوید گیلمور، ریچی بلکمور(نوازنده گروه Deep Purple وRainbow)، ینگوی مالمستین، بادی گای و...

 

 

Telecaster

این نوع گیتار الکتریک قدیمی ترین نوع از دسته گیتارهای Solid body است و اولین بار توسط فندر ساخته شد. تله کستر بسیار ساده است و قابلیت های این ساز نسبت به Stratocaster ها محدودتر است، اما صدای منحصر به فرد تله کستر ها همچنان طرفداران زیادی دارد. صدای تله کستر مقطع، شفاف و زنگ مانند است و به همین دلیل بیشتر نوازندگان کانتری و راک اند رول از آن استفاده می کنند. بدنه این ساز معمولاً از چوب توسکا (Alder) یا چوب زبان گنجشک (Ash) و دسته آن از چوب افرا (maple) است و دارای دو پیکاپ single coil است.

بزرگترین نوازندگان این ساز "پیت تاونزند" (یکی از بزرگترین گیتاریستهای حال حاضر از گروه افسانه ای The Who)، کیت ریچاردز (گیتاریست Rolling Stones)، آلبرت کالینز (یکی از متفاوت ترین نوازندگان بلوز که سبک او به ice blues معروف است و به او The ice man: master of telecaster می گفتند) و روی بوكانن هستند.

 

 

Gibson Les Pauel

گیتار مدل لس پاول گیبسون یکی از مرسوم ترین گیتار های الکتریک است. این مدل گیتار در آهنگهای بلوز، راک و هارد راک استفاده می شود. مزیت این سازها بکار گیری پیکاپ های هوم باکر (Humbucker) در آنها است که باعث از بین رفتن نویز در خروجی صدای آنها می شود و در نتیجه صدای گیبسون لس پاول به نسبت، کمی تودماغی و گرمتر است.

دسته یا neck این ساز نسبت به مدلهای دیگر کمی پهن تر است و کلاً گیتار گیبسون لس پاول، نسبت به انواع دیگر بسیار سنگین تر می باشد. بدنه انواع مرغوب این ساز از چوب ماهون (mahogany) و دسته آن از چوب ماهون یا افرا (maple) بوده و دارای دو پیکاپ هوم باکر است. بزرگترین نوازندگان این ساز گیتاریست گروه لد زپلین جیمی پیج (Jimi Page) ، اسلش، پیتر گرین (گیتاریست Fleetwood mac)، گری مور و زک وایلد (گیتاریست Ozzy Osbourn) و The Edge (گیتاریست U2) هستند.

 

 

Flying V

این نوع گیتارهای الکتریک، جزء گیتارهای با طراحی مدرن محسوب می شوند و دارای شکلی شبیه به حرف V هستند. از این ساز بیشتر در موسیقی هارد راک و متال استفاده می شود، هرچند آلبرت کینگ در دهه 70 از این ساز در موسیقی بلوز استفاده می کرده است. بدنه این ساز از چوب ماهون (mahogany) یا Korina ‌است و دسته عمدتاً از اقاقیا (Rosewood) یا آبنوس (ebony) می باشد و دارای دو پیکاپ هوم باکر است. بزرگترین نوازندگان این گیتار رادلف شنکر (گیتاریست scorpions)، رندی رودز (گیتاریست سابق Ozzy Osbourn)، جیمز هتزفیلد و کرک همت (از گروه metallica) و لنی کراویتز هستند.

 

 

Explorer

این نوع گیتار نیز مثل مدل Flying V جزء گیتارهای با طراحی مدرن به حساب می آیند. هرچند در ابتدای تولید این ساز، استقبال چندانی از آنها نشد، اما بعدها این گیتار در موسیقی هارد راک و متال مورد استفاده قرار گرفت. مشخصات ساختاری Explorer ها نیز مشابه Flying V است. از نوازندگان بزرگ این ساز می توان به مارتی فریدمن (گیتاریست Megadeath)، آلن کالینز (از گروه Lynyrd Skynyrd) ، جیمز هتزفیلد، ماتیاس جابز (گیتاریست scorpions) و جانی وینتر (Johnny Winter).

برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

دانلود  مجموعه اشعار عصیان،دیوار و اسیر از فروغ فرخزاد در قالب PDF

 

اسیر                           عصیان                          دیوار

 

گریزانم از این مـــــــــردم که با من                            به ظاهر هــــــــمدم و یکرنگ هستند

ولی در باطن از فــــــــــــرط حقارت                             به دامانم دوصـــــــــــد پیرایه بستند

از این مردم که تا شعرم شنیدند                             به رویم چون گلی خوشبو شکفتند

ولی آن دم که در خلوت نشستند                            مــــــــــرا دیـــــوانه ای بد نام گفتند

 

 

متن و ترجمه فارسی آهنگ بسیاز زیبای Rolling In The Deep از ADELE در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...

 

زبان اسپانیایی همواره جایگاه ویژه ای در بین پنج زبان زنده دنیا داشته است و نقشی در خور توجه در گسترش و بالندگی تمدن بشری ایفا کرده است. در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به زبان اسپانیایی تکلم میکنند و کمتر کشوری است که در نظام عالی آن تدریس این زبان لحاظ نشده باشد و در بسیاری نقاط بویژه ایالات متحده امریکا منزلت زبان دوم را دارد و مردم نیمکره غربی به این زبان تکلم میکنند. بقیه در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...

 

آموزش کوک کردن گیتار

 

برای کوک کردن گیتار به یک روش سنتی و با گوش دادن به صدای نتها به روش زیر عمل میکنیم:

 

1.      ابتدا از سیم می E یعنی سیم ششم شروع میکنیم. این سیم را تا اندازه ای سفت کنید که وقتی روی سیم فشار وارد میکنید به سختی به بدنه گیتار برسه. توجه کنید که چون سیمهای بعدی بر اساس این سیم کوک میشن پس محتاط باشید که بیش از حد سفت نباشد چون در اینصورت سیمهای بعدی دوام نخواهند آورد.

 

2.      برای کوک کردن سیم پنجم یعنی لا A فرت 5 سیم ششم را بگیرید وبه صدای آن دقت کنید این صدای نت لاA است. حال سیم پنجم را طوری تنظیم کنید که صدای آزاد آن با صدای فرت 5 سیم ششم یکی شود. یعنی اگر صدا پایین تر باشد کوک را بالا برده و اگر بالا بود بلعکس.(برای اینکه متوجه بشوید که تا چه حد سیم را سفت کنید به لرزیدن سیم در موقع سفت کردن گوشی دقت کنید و قتی کوچکترین لرزشی مشاهده کردید با احتیاط بیشتری بچرخانید. هر چه بیشتر سیم لا یعنی سیم پنجم بلرزد کوک شما دقیقتر خواهد بود).

3.      برای کوک کردن سیم چهارم یعنی ر D سیم پنجم فرت پنجم را بگیرید و به صدای آن گوش کنید و سیم چهارم را طوری تنظیم کنید که با آن همصدا باشد.

4.      برای کوک کردن سیم سوم یعنی سیم سل G باید این سیم با سیم چهارم فرت پنجم که همان نت سل G است همصدا باشد.

5.      برای کوک کردن سیم دوم یعنی سیم سی B باید این سیم با سیم سوم فرت چهارم که همان نت سی B است همصدا باشد. (دقت کنید که در این سیم به جای فرت پنجم باید فرت چهارم را بگیرید).

6.      برای کوک کردن سیم اول یعنی سیم می e باید این سیم با سیم دوم فرت پنجم که همان نت می e است همصدا باشد.

 

 

با این روش میتوانید گیتار را کوک کنید. البته نیاز به کمی تمرین و دقت بیشتر به صدای نتها دارد که با تمرین و تکرار و دقت بیشتر نتیجه کار دقیقتر خواهد بود.

 

در دفعات نخست مخصوصا اولین بار، در سفت کردن سیمها بسیار محتاط باشید.

 

 مجموعه شعر ستاره ها در قالب یک فایل PDF فشرده رو از اینجا دانلود کنید:

 

من چشم خورده ام

من تکه تکه از دست رفته ام

در روز روز زندگانیم

توی وبلاگ یکی از دوستان مطلبی به عنوان وصیت نامه حسین پناهی خوندم که خیلی جالب بود. خالی از لطف ندیدم که توی این قسمت بنویسمش.

 

 

وصیت نامه حسین پناهی:

قبر مرا نیم متر کمتر عمیق کنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیکتر باشم!

بعد از مرگم، انگشتهای مرا به رایگان در اختیار اداره انگشت نگاری قرار دهید!

به پزشکی قانونی بگویید روح مرا کالبد شکافی کند، من به آن مشکوکم!

ورثه حق دارند با طلبکاران من کتک کاری کنند!

عبور هرگونه کابل برق، تلفن، لوله آب یا گاز از داخل گور اینجانب اکیدا ممنوع است!

بر قبر من پنجره بگذارید تا هنگام دلتنگی گورستان را تماشا کنم!

کارت شناسایی مرا لای کفنم بگذارید، شاید آنجا هم نیاز باشد!

مواظب باشید به تابوت من آگهی تبلیغاتی نچسبانند!

روی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست!

دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال کنند، در چمنزار خاکم کنید!

کسانی که زیر تابوت مرا میگیرند باید هم قد باشند!

شماره تلفن گورستان و شماره قبر مرا به طلبکاران ندهید!

گواهینامه رانندگی ام را به یک آدم مستحق بدهید، ثواب دارد!

در مجلس ختم من گاز اشک آور پخش کنید تا همه به گریه بیفتند!

از اینکه نمی توانم در مجلس ختم خودم حضوریابم قبلا پوزش می طلبم!

 

 

ترجمه فارسی آهنگ Qué Hicisteاز Jennifer Lopez را میتوانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

 



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

 بیوگرافی و ترجمه اسپانیایی به فارسی سه آهنگ از یاسمین لوی Yasmin Levy  را میتوانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.آهنگها عبارتند از:

 

La Alegria شادی، خوشحالی

Me Voy من میرم

Adio Quierida خدانگهدار عشقم(محبوبم)

 

Lyrics Translated By: RockStar

 

 



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

 بیوگرافی اسلش Soul Hudson را میتوانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

بیوگرافی جو ساتریانی Joe Satriani  را میتوانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

 



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...

 

هیچ کاری خوشتر از کار تو نیست                   هیچ یاری مثل شهیار تو نیست

دانلود اشعار در قالب PDF

پسورد: El Mundo De La Musica

 

بیوگرافی شهیار قنبری در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...

 راک ايرانی گونه‌ای از موسيقی راک است كه در كشور ايران رواج دارد. اين نوع موسيقی تلفيقی از راک کلاسیک با موسیقی سنتی ایران است و زيرشاخه‌ای از آلترناتيو راک (راک تلفيقی) به شمار ميرود. موسيقی راک در ايران، از اواخر دهه چهل خورشيدی و با ظهور خوانندگانی مانند: کوروش یغمایی، فرهاد مهراد و فریدون فروغی رواج پيدا كرد و به سرعت در ميان جامعه هنر ايران جا باز كرد. امروزه موسيقی راک و هوی متال در ايران با وجود غيرمجاز بودن، پيشرفت و گسترش چشمگيری در ميان ايرانيان داشته و به شكلی حرفه‌ای تر از گذشته روی آن كار ميشود و خوانندگان و گروه‌های ايرانی زيادی در اين زمينه فعاليت ميكنند.

بقیه در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

 Ut queant laxis Resonare fibris Mira gestorum Famuli thorum Solve polutiLabireatum sancte johannes

اينكه خادمان تو با آوازي رسا كارهاي معجزه آسايت را باز مي سرايند ، باشد كه به اميد پاك شدن گناهانشان از لب هاي ناپاكشان باشد ،،، اي ژان قديس 

 

نظام هجائي همان كه در كشورهاي ايتاليا و فرانسه و نيز در ايران معمول است در قديم بر اساس تئوري موسيقي قرون وسطائي از شش هجا كه توسط كشيشي موسيقي دان ، از اهالي فرانسه و ساكن ايتاليا به نام گوييدو د، آرتسو كه دربين سالهاي 990 تا 1050 مي زيسته از شعر مناجات گونه بالا كه آهنگ آنرا احتمالا خود ساخته بود ، برگزيد و آن را به خاطر سهولت از بر كردن اصوات موسيقي و درك زير و بمي شان نسبت به هم ، به شاگردان و سرايندگان مي آموخت.

 در قرنهاي بعد كه نظام شش نتي گسترش يافت و به هفت نت امروزي رسيد ، هجاي سي بر آن افزوده شد و نيز هجاي اوت كه در نت خواني دشوار بود به دو بدل گشت.

در نظام الفبائي به تبعيت از تئوري يونان باستان ، و كوك سازهاي آن زمان نت لا مبداء قرار گرفته و نت ها ، بر طبق همان تئوري ، با هفت حرف آغازين الفباي لاتين نامگذاري شدند.و امروزه مبدا از نت دو آغاز و به نت سي ختم ميشود.

نت های هفتگانه موسیقی
C D E F G A B
Do Re Mi Fa Sol La Si
دو ر می فا سل لا سی

 

من باید برگردم به کودکی

من باید برگردم تا توی قبرستون ده غش غش ریسه برم

به سگ، از شدت ذوق، سنگ کوچیک بزنم

توی باغ خودمون انارِ دزدی بخورم

وقتی که هوای حلوا کردم با خدا حرف بزنم

آخه تنها من میدونم شونه ی چوبی خواهرم کجا افتاده

کلید کهنه صندوق عجایب لای دستمالِ چین اون پیرزنه پنهونه

راز خاموشی فانوس کجاست

گناه پای شَل گاو سیاه گردن کیست

چه گلی رو اگه پرپر بکنی شیر بزت میخشکه

من باید برگردم تا به مادرم بگم :" من بودم که اونشب شیربرنج سحریتو خوردم"

تا به بابام بگم:" باشه باشه نمیخواد کولم کنی، گندما رو تو ببر من به دنبالت میام"

قول میدم که نشینم، خونه بسازم با ریگ

دنبال مارمولکا نرم تا اونور کوه

من میخوام برگردم به کودکیم....

Uniónes


Alternative content


تماس با ما

Weblog Visits:
 

Today : 4
Yesterday : 77
Week : 81
Mounth : 317
Total : 127447
Subjects : 43
Unions : 88
Onlines : 1



 
 
 

Pichak go Up