El Mundo De La Musica
بخون وقتی که خوندن معصیت داره. بخون با من، بیا تا من... نگو دیره
Acerca De Weblog


ROCK IS NOT DEAD
Novísmo Sujetos
Escritor

 اینگوی یوهان مالمستین  Yngwie Johann Malmsteen  (نام اصلی لارس یوهان اینگو لنریک) سومین گیتاریست سریع جهان  و خالق سبک نئو-کلاسیکال متال است. او یک آهنگساز، موسیقیدان و یک نوازنده است که بر چندین ساز تسلط دارد. سایت نویزکریپ مالمستین را نفر اول ده نوازنده گیتار برتر تاریخ معرفی کرده است.

در ۳۰ ژوئن ۱۹۶۳ در حومهٔ شهر استکهلم سوئد به دنیا آمد. او کوچک‌ترین فرزند خانواده (شامل مادرش ریگمور، خواهرش آن لوئیز و برادرش بژورن) بود. او در ابتدا علاقه‌ای به گیتار نداشت ولی پس از دیدن اجرای جیمی هندریکس در ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۰، به گیتار علاقه‌مند شد و روز مرگ جیمی هندریکس، همانطور که خودش گفته‌است: اینگوی گیتاریست به دنیا آمد.

او نوازندگی را با کار بر روی قطعات موسیقی گروه‌هایی مانند دیپ پرپل شروع کرد. علاقهٔ او به تأثیر موسیقی کلاسیک بر کارهای ریچی بلکمور، او را به کارهای کلاسیک باخ، ویوالدی، بتهون و موتزارت راهنمایی کرد. با شروع از ۱۰ سالگی او تمام انرژی خودش را صرف موسیقی کرد. در ۱۵ سالگی او نوازندگی در چند گروه موسیقی را شروع کرد. این گروه‌ها اکثرا به قدرت نوازندگی او متکی بودند. در ۱۸ سالگی او و چند تن از دوستانش یک نمونه مجموعه آهنگ نمایشی برای کمپانی CBS سوئد ضبط کردند که این قطعات هرگز پخش نشدند.

در سال ۱۹۸۲ مایک وارنی در کمپانی شارپنل رکوردز که این کاست را شنیده بود، اینگوی را دعوت کرد تا با گروه موسیقی استیلر بر روی آلبومی به همین نام همکاری کند. مالمستین پس از این کار به گروه آلکاتراز پیوست و در سال ۱۹۸۳ آلبوم No Parole From Rock N' Roll را با این گروه ضبط کرد. پس از آن اینگوی اولین آلبوم سولوی خودش را منتشر کرد که اکنون انجیل نئو کلاسیک راک نامیده می‌شود. این آلبوم همچنین نامزد جایزهٔ گرمی برای بهترین اجرای اینسترومنتال راک شد. این آلبوم توجه منتقدان و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و پایه‌گذار سبک جدیدی به نام نئوکلاسیک راک بود.بقیه در ادامه مطلب...

 



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...

 وقتی صحبت از نوازندگی حرفه ای گیتار مطرح بشه کیفیت و مرغوبیت ساز و تجهیزات جانبی یکی از مواردیه که برای همه گیتاریستها مطرح بوده. هر گیتاریستی چه یک ماه گیتار دستش گرفته باشه چه 10 سال همواره دنبال کیفیت بهتر صدا ، گیتارهای مناسبتر و خوش دست تر و مواردی از این قبیل بوده و هست...وبلاگهای زیادی رو دیدم که راجع به موسیقی راک مینویسن و وبلاگهای زیادی رو هم دیدم که کسانی که دستی توی نوازندگی داشتن توش مطلب میگذاشتن ولی به جز موارد انگشت شماری کسی در مورد خود سازها صحبت نکرده.

دیوید گیلمور ، مارک نافلر ، اریک کلپتون و خیلی دیگه از گیتاریستهای قدیمی از گیتارهای کمپانی گیتارسازی Fender که یکی از قدیمیترین کمپانیهای گیتارسازی دنیاست استفاده میکنن.در این میان چند نفر گیتاریست دیگه که نسبت به اسامی بالا خیلی سرعتی تر کار میکنن هم جزو معروفترین استفاده کننده های این گیتارها هستن. البته منظورم این نیست که دیگران Fender دستشون نمیگیرن.اصولا هر گیتاریست معروف و مشهوری n تا گیتار از Brand های مختلف داره.ولی معمولا بیشتر با گیتارهای یه کمپانی خاص کار میکنه...Yngwie malmsteen هم جزو گیتاریستهاییه که سالهاست - چیزی حدود 30 سال - که با Fender Stratocaster کار میکنه.کمپانی فندر موافق و مخالف زیاد داره ، به خصوص بین متال بازها ولی Malmsteen به راحتی کارهایی رو با Fender میکنه که دیگران با Brand هایی که از نظر طرح فیزیکی و ظاهری خیلی برای کارهای سرعتی مناسبترن نمیتونن انجام بدن...به هر صورت جزو متعصبترین افرادیه که از Fender استفاده میکنه و کلکسیون گیتارش هم شامل بیش از 200 گیتار Fender Stratocaster میشه. 
اما نگاهی داریم به تغییراتی که مالمستین روی یه Fender عادی میده تا بشه اون چیزی که میخواد!! 
در درجه اول پیکاپهای مورد استفاده مالمستین توسط کمپانی Di Marzio تامین میشه. مورد دیگه اینکه Middle Pickup گیتارهای مالمستین Disconnect شده چون ازش استفاده نمیکنه. همچنین به علت علاقه و اصراری که به پیکاپهای Single coil داره به هیچ وجه از پیکاپهای Humbucker استفاده نمیکنه که این هم برای سبک کاری وی فاکتور جالبیه! 


سطح Fingerboard گیتارهای مالمستین کاملا Scalopped و سمباده خورده است. به صورتی که تمام فرتها حالت مقعر و گودشده ای دارن که برای بالا رفتن سرعتش تاثیر بسزایی خواهد داشت. 

همچنین فرتهای عادی گیتار رو با فرتهای Extra و Jumbo عوض میکنه.این فرتها رو هم کمپانی Dunlop در اختیارش میگذاره. 

دو پیچ Tone Control گیتار مالمستین در حالت Full treble قرار گرفتن و بعد disconnect شدن. که علت این کار برای اینه که هم امپدانس کمتری ایجاد شده و هم اینکه در حین نوازندگی و درحال تغییر پیکاپها دستش به Tone ها برخورد نکنه... 

طبق گفته خودش Action گیتارهاش اونطور که طرفداراش فکر میکنن پایین نیست و در سطح نرمالی قرار داره...در مورد String guage هم مالمستین از پایین به بالا از سیمهای 08 تا 46 استفاده میکنه که این هم ترکیب جالب و منحصر به فردیه!! پیکهای مورد استفادش هم Dunlop 1.5 mm هستن که مخصوص خودش با رنگ سفید ساخته میشن (رنگ عادی این پیکها برای مشتریهای عادی بنفشه) 

ترمولو سیستم مورد استفاده اش هم همون ترمولو استاندارد fender هستش و به اون دست نمیزنه. 


مالمستین اکثرا از fenderهای عادی و 21 فرت استفاده میکنه اما چند نمونه deluxe با 22 فرت و چند نمونه custom با 24 فرت هم دراختیار داره.همونطور که گفتم کلکسیونی از گیتارهای فندر سالهای مختلف هم داره که بسیار به این کلکسیون علاقه منده.بحث علاقه اش به جمع آوری گیتار شد این قضیه رو هم که خودش توی مصاحبه تعریف کرده بود بگم : آخر یکی از کنسرتهاش یکی از fanهاش که پسر 14-15 ساله ای بوده میاد و گیتارش رو میده تا malmsteen امضا کنه.این هم میبینه این گیتار مال سالیه که توی کلکسیونش کم داره و کلی دنبال نمونه خوبش گشته...واسه همین با پسر صحبت میکنه و گیتاری که داشته باهاش میزده رو به اون میده و گیتار اون رو میگیره!!

 

برچسب:, :: :: Escritor : RockStar

 اگر یک سیم رسانا تو یه میدان مغناطیسی ارتعاش کنه صدایی تولید میکنه که میشه تقویتش کرد ، این آهنرباها تو گیتار تعبیه شد که امروز ما اونا رو به اسم پیکاپ میشناسیم.پیکاپ ها آهنرباهای دائمی یا موقتی هستن که بوسیله ی سیم پیچ ساخته میشن.

تقسیم بندی پیکاپ ها:

پیکاپ ها چند نوع تقسیم بندی مختلف دارن مثلاactive یا pasive بودنشون یا single coilوhumbocker 

 

تقسیم بندی پیکاپ از لحاظ اندازه ی سیم پیچ:

الف)سینگل کویل:

این پیکاپ ها از یه ردیف سیم پیچ تشکیل شدن و و به صورت باریک و تکی دیده میشن . از لحاظ صدادهی صدای تیز تر و در عین حال ضعیف تری ایجاد میکنن که احیانا با نویز بیشتر هم همراهه و تو بند(bend)های بلند به دلیل اینکه سیم از میدان مغتاطیسی اونا خارج میشه افت صدای زیادی ایجاد میشه که معمولا برای سبک های هارد راک و متال مناسب نیست در عین حال صدای کلین و اسموت خیلی خوبی دارن که برای سبک های بلوزی و جزی بهتر جواب میدن .

ب)هامباکر:

این نوع پیکاپ یا از دو سیم پیچ مجزا ولی چسبیده به هم یا یک سیم پیچ بزرگتر به اندازه ی دو سیم پیچ سینگل تشکیل میشن که به صورت دو تا سینگل کویل کنار هم دیده میشن در حالی که کل اون مجموعه رو یه پیکاپ هامباکر میگن .این نوع پیکاپ صدای چاق تر و تیره تر و در عین حال قوی تری دارن و نویزشون هم به مقدار قابل توجهی کنترل شده . بقیه در ادامه مطلب...



...Extender De Sujeto ادامه مطلب ...
Uniónes


Alternative content


تماس با ما

Weblog Visits:
 

Today : 2
Yesterday : 0
Week : 45
Mounth : 679
Total : 127809
Subjects : 43
Unions : 88
Onlines : 1



 
 
 

Pichak go Up